inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

wizerunek marki
Lifestyle

Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jak zadbać o odpowiedni wizerunek marki?

Na dobre prosperowanie biznesu wpływa niezwykle wiele czynników. Czasem przedsiębiorcy nie zdają sobie sprawy, że nawet drobny element może zaważyć o losach firmy. Nie tylko jakość oferowanych usług i produktów oraz doskonałe zarządzanie są gwarantem sukcesu. Ważny jest także wizerunek, budowany od początku na mocnych fundamentach. Historia zna wielu gigantów inwestycyjnych, którzy w nagły sposób utracili dobre imię i w ten sposób na zawsze odeszli w niepamięć. Jak uniknąć wizerunkowych gaf i czym zjednać sobie szacunek oraz życzliwość klientów? Dziś porozmawiamy o odpowiednim brandingu.

Branding na najwyższym poziomie nie musi wiele kosztować

Wiele profesjonalnych agencji marketingowych kusi nas swoją ofertą i szerokim zakresem usług, obiecując niezwykły rozwój firmy. Tymczasem nie każdy przedsiębiorca może pozwolić sobie na kosztowną kampanię reklamową. Istnieje wśród przedsiębiorców błędne myślenie, że jedynie wielkie pieniądze sprawią, że nasza marka zyska na znaczeniu. Jednak bywa i tak, że nawet najlepszy i najdroższy marketing nie przynosi zysków. Wynika to z faktu, iż człowiek jako odbiorca reklamy bywa kapryśny, zmieniają się także trendy i standardy. Aby sprostać tym wyzwaniom i budować właściwy brand firmy, należy wciąż trzymać rękę na pulsie i obserwować rynek. Nie oznacza to, że nic nie jest pewnego oraz że wszystko jest dziełem przypadku. W łatwy i tani sposób również można budować pozytywny wizerunek marki. Jak to zrobić?

Warto zainwestować w tzw. marketing przypominający, czyli dbanie o klienta, który już korzysta z naszych usług, współpracuje z naszą firmą. I tu również możemy podzielić go na dwie grupy: reklamę przypominającą w sieci i tradycyjną.

Pokaż, że pamiętasz – jak łatwo budować markę?

Dziś odpowiedzialny, rzetelny i profesjonalny biznes opiera się nie tylko na tabelach Excela, ale również kompetencjach miękkich i spersonalizowanej reklamie. Dbanie o klienta jest obowiązkowym elementem budowania wizerunku firmy. Jak zadbać przez internet o marketing przypominający?

  • Newsletter – regularnie wysyłaj do klientów wiadomości e-mailowe z tym, co nowego w Twojej firmie. Tym samym dajesz znak, że jesteś marką rozwijającą się. Pamiętaj o atrakcyjnej treści uzupełnionej o estetyczną szatę graficzną. Nie zapomnij co jakiś czas dopieścić klientów atrakcyjnymi rabatami czy promocjami zawartymi w newsletterze.
  • Spersonalizuj reklamę – wyślij do Klienta ofertę opartą na dobrej znajomości jego preferencji. Ustal, jakie produkty czy usługi zamówił i na tej podstawie dostosuj wiadomość. Ciekawym zabiegiem jest również regionalizowanie reklam. Wiesz, skąd pochodzi twój klient? Wyślij mu ofertę nawiązującą do jego miasta czy regionu. Z pewnością doceni ten gest, a twoja firma okaże się zaangażowana w proces budowania relacji z klientem.
  • Podziękowania – warto co jakiś czas podziękować klientom za współpracę, wysłać spersonalizowanego e-maila z wiadomością zawierającą wyjątkową ofertę czy promocję. W ten sposób stajecie się partnerami, a to z kolei buduje przyjazny wizerunek firmy.

Dziś biznes opiera się także na relacjach. Z pozoru mały gest, jak wysłanie e-maila czy newslettera może sprawić, że nasz brand zyska na znaczeniu, będzie kojarzony z czymś przyjemnym, troskliwym i godnym zaufania. Jak widać, samo przygotowanie takich materiałów to niewielki koszt, który może przełożyć się na realne zyski firmy.

Nie zapominaj o tradycyjnych sposobach brandingu

Już od starożytności przedsiębiorcy, wieszający intrygujące szyldy swoich tawern i warsztatów, wiedzieli, że dobra reklama to sposób na rozwój biznesu. Dlatego dziś zachęcamy do wdrożenia sprawdzonych strategii budowania wizerunku. Mówiliśmy o wysyłaniu internetowych wiadomości i materiałów dla klientów. Tymczasem dziś, w dobie cyfryzacji, niezwykle cenne są także ludzkie i nieco staroświeckie gesty. Z pewnością wielu współpracujących z nami osób zachwyci się, kiedy nagle otrzymają materiały promocyjne z logo naszej firmy, kosz słodkości czy pięknie zaadresowaną i przesłaną fizycznie ofertę promocyjną. Nie zapominajmy także, że nawet małe elementy mają znaczenie.

Planujesz konferencję, spotkanie z klientem lub wysłanie dokumentów pocztą? Zadbaj o profesjonalny wizerunek marki i stwórz własny papier firmowy. Dziś wiele profesjonalnych drukarni, działających także we współpracy z agencjami marketingowymi, oferuje tego typu usługi. Ich zakres jest niezwykle szeroki, wystarczy spojrzeć np. tutaj: https://www.viperprint.pl/produkt/PA001. Możemy zdecydować o fakturze papieru – im droższy i niecodzienny, tym większa szansa na zaskoczenie klienta. Również z łatwością dopasujemy grubość papieru, dobierzemy ewentualne zdobienia. To, jaki papier wybierzemy, uzależnione jest także od polityki firmy i jej możliwości finansowych. Przedsiębiorstwa i spółki w duchu eko wybiorą papier nawiązujący do recyklingu, z kolei nowoczesne firmy z pewnością zainwestują w niecodzienny design. Niecodzienna faktura, specyficzny kolor papieru i jego grubość – oto elementy, z którymi warto połączyć swoją markę. Klienci z pewnością docenią naszą dbałość o każdy detal.

Jak widzimy, właściwe budowanie marki nie musi łączyć się z milionowymi budżetami. Jeśli nie posiadamy znaczącego kapitału, postawmy na relację i detale. Nasza firma stanie się wtedy wyznacznikiem profesjonalizmu, dbałości i zaufania.