inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

Jak odnaleźć się w sieci
Internet

Jak odnaleźć się w sieci, czyli kilka wskazówek dla firm

Konkurencja, ogromna ilość treści zamieszczana każdego dnia w internecie, różne kanały, na których firma może działać – te i inne czynniki mogą przytłaczać firmy, które chcą dotrzeć do potencjalnych klientów. Zakładając stronę internetową często nie wiemy jak stworzyć strategię działań czy co to jest pozycjonowanie. Kraków, Warszawa, Poznań i inne miasta w swoich murach posiadają specjalistów, którzy mogą pomóc postawić pierwsze kroki w sieci. O czym jednak warto wiedzieć, by nie zgubić się w tym ciągle rozwijającym się środowisku? Podpowiadamy! 

Podziel się swoją wiedzą, odpowiadając na potrzeby klientów 

Prowadzenie blogów firmowych daje możliwość do podzielenia się wartościową wiedzą z naszymi potencjalnymi klientami. Warto śledzić aktualne trendy, analizować potrzeby grupy docelowej oraz monitorować ich aktywność w komentarzach czy w opiniach. Czasem nawet podczas rozmowy z klientem można wyłapać temat godny poruszenia na blogu. Jest to miejsce, które ma potencjał na bycie bazą informacji oraz daje możliwość na pokazanie specjalistycznej wiedzy, która posiada firma. Dzięki temu odbiorcy nie tylko uzyskają odpowiedzi na trapiące ich pytania, ale również zbudują zaufanie do firmy jako do fachowców.

W monitorowaniu aktywności i trendów w internecie może okazać się pomocne narzędzie Brand24. Pozwala ono na poznanie pozytywnych i negatywnych wzmianek na tematy związane z nasza branżą, produktem czy konkurencją. Odpowiednie filtrowanie danych pozwala na dokładny przegląd aktywności użytkowników. Dzięki temu możemy być bliżej klienta oraz zdiagnozować jego potrzeby, a także ewentualne problemy będące tematem rozmów. Prowadzenie social media szczególnie idzie w parze z tym narzędziem, gdyż możemy dokładnie sprawdzić, kto i jak wypowiada się na nasz temat. Wśród aktywnych użytkowników można znaleźć osoby np. do nawiązania współpracy. Często osoby z mniejszymi zasięgami posiadają większe zaangażowanie śledzących ich odbiorców. To daje możliwość na przeprowadzenie skutecznej kampanii z mikroinfluencerami działajacymi w naszej branży. 

Twoja strona ma mało odwiedzin? Sprawdź, czym jest seo!

Przedsiębiorcy często inwestują dużo środków w stworzenie funkcjonalnej strony internetowej w nietuzinkowym szablonie, dopasowanej do kolorów, z którymi identyfikuje się firma. Sam czynnik wizualny nie jest jednak gwarantem, który zapewni duży ruch na stronie. Podstawą są skrupulatne działania mające na celu zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Jak to prosto wytłumaczyć? Najlepiej na przykładzie. Użytkownik poszukujący salonu fryzjerskiego w Krakowie w obszarze Czyżyn najprawdopodobniej wyszuka frazę “fryzjer Kraków Czyżyny” albo “Kraków Czyżyny fryzjer”. Jeśli jest to kobieta, prawdopodobnie znajdzie się tam również słowo “damski”. Strona internetowa, aby wyświetlać się na frazy wyszukiwane przez użytkowników, powinna je zawierać. Jest to jeden z czynników, który może przyczynić się do zwiększenia ilości odwiedzin. Warto wzbogacić podstrony o dodatkowy tekst, który nie będzie przypadkowy, a odpowiednio wybrany względem wyszukiwań użytkowników na temat naszej branży. W tym celu warto skorzystać z usług specjalistów SEO, którzy przy pomocy narzędzi tj. Semstorm czy Senuto dobiorą najkorzystniejsze słowa kluczowe. Co więcej, przeprowadzą specjalistyczne działania, które będą miały na celu zwiększenie zaufania wyszukiwarki Google i zwiększenie rankingu strony, co w efekcie przyczyni się do wyższej pozycji strony w wyszukiwarce i większej ilości odwiedzin.

Zobacz także: Co to jest fanpage?