Zaistnienie w internecie jest dziś niezbędne dla sukcesu marketingowego. Dlatego na popularności zyskało pozycjonowanie stron, stanowiące obecnie podstawę kampanii marketingowej każdej nowoczesnej firmy. Postanowiliśmy zatem przybliżyć nieco kwestię tego, czym jest pozycjonowanie, czyli SEO. Przybliżamy najważniejsze zagadnienia z tego obszaru, wskazując, o czym bezwzględnie trzeba pamiętać.
Wszystko zaczyna się od audytu
Przede wszystkim z pozycjonowaniem stron nie należy się spieszyć. Zanim rozpocznie się właściwe działania bezpośrednio prowadzące do uzyskania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwań, trzeba się odpowiednio przygotować. W przeciwnym razie wdrożone działania pochłoną wysokie koszty i wiele czasu, jednak nie dadzą pożądanych rezultatów. Dlatego każda dobra agencja SEO rozpoczyna od szczegółowego audytu. Najpierw sprawdza się aktualne przystosowanie witryny do wymagań Google oraz pozycje na określone frazy. Analizie poddawana jest też konkurencja. Dopiero na tej podstawie można rozpocząć poszukiwanie odpowiednich fraz do pozycjonowania.
Pozycjonowanie stron, czyli – on-site i off-site
Działania w ramach pozycjonowania strony nie mogą ograniczać się jedynie do witryny firmowej. Ogólnie działania SEO dzieli się na on-site i off-site. Te pierwsze to właśnie wszelkie czynności wykonywane na stronie klienta. Chodzi między innymi o dopracowanie techniczne witryny, a także uzupełnienie jej odpowiednimi frazami, we właściwej częstotliwości. Później przechodzi się do działań off-site, których podstawę stanowi linkowanie. Tylko połączenie aktywności w obu tych obszarach zapewnia sukces.
Na efekty trzeba poczekać
Pamiętaj, że pozycjonowanie stron to działanie długotrwałe. Na pierwsze efekty trzeba czekać kilka miesięcy. Natomiast osiągnięcie najwyższych pozycji zabiera nawet ponad pół roku. Wynika to ze sposobu działania Google i dużej rywalizacji na rynku. Niektóre agencje oferują bardzo szybkie wyniki, jednak okazuje się to pułapką. Pośpiech wiąże się ze stosowaniem nieuczciwych praktyk, które nie popłacają. Google skutecznie identyfikuje takie działania i stosuje restrykcyjne kary w postaci między innymi wykluczania stron z wyników wyszukiwań.
Unikaj błędów
Obecnie pozycjonowanie stron nie jest już tak łatwe, jak kiedyś. Konieczne są postępowanie zgodnie z wytycznymi Google oraz duża uważność. O błąd nie jest trudno. Niewłaściwe dobranie fraz kluczowych czy zaniechanie niektórych istotnych działań mogą mieć fatalne konsekwencje. Dlatego pozycjonowanie stron najczęściej zleca się doświadczonym fachowcom z dużą wiedzą z zakresu SEO.
Pozycjonowanie stron to działania ciągłe
Zdarza się, że po osiągnięciu pożądanych efektów pozycjonowania strony działania SEO zostają zatrzymane. W takiej sytuacji bardzo szybko dochodzi do utraty pozycji, a ich odzyskanie wymaga rozpoczęcia działań SEO w zasadzie od zera. Pozycjonowanie to działanie ciągłe, wymagające stałych modyfikacji na poziomie strony klienta oraz ciągłego pozyskiwania nowych linków. Ważny jest też monitoring i dostosowywanie strategii do obserwowanych wyników.
Zapraszamy: Pozycjonowanie stron Wrocław.