inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

Design Thinking
Lifestyle

Szkolenie Design Thinking. Jak tworzyć innowacje, które podbiją rynek

Design Thinking to uznana na całym świecie metoda tworzenia i udoskonalania innowacyjnych rozwiązań: produktów, usług, procesów itp. Jej fundamentem jest podejście oparte na empatii do potencjalnego użytkownika oraz jego potrzeb i problemów. Chodzi o to, by, wykorzystując narzędzia oraz pryncypia proponowane przez konkretną metodykę, tworzyć rozwiązania, które idealnie takie potrzeby zaspokajają.

Design Thinking – po co i dlaczego?

Aby lepiej to wyjaśnić, posłużmy się prostym i dość powszechnym przykładem z branży spożywczej. Jeszcze kilka lat temu w Polsce nie istniały kasy samoobsługowe. Klienci marketów musieli cierpliwie czekać w kolejce, aż zostaną obsłużeni przez kasjera. Okazywało się to szczególnie problematyczne w okresach wzmożonego ruchu (np. święta), gdy brakowało rąk do pracy lub gdy konsument wchodził do sklepu, by kupić 1-2 produkty i musiał czekać przez innymi osobami, których koszyki były załadowane po brzegi. Niekiedy, zwłaszcza gdy się spieszył, tracił cierpliwość i rezygnował z zakupów. Firma traciła utarg, a być może także stałego klienta.

Powyższy przykład uwidacznia realne problemy zarówno sprzedawcy, jak i konsumenta. Da się je rozwiązać dzięki poszczególnym etapom Design Thinking. W przypadku kas samoobsługowych projektanci musieli najpierw zidentyfikować problem, a potem spojrzeć na niego z perspektywy potencjalnych użytkowników. Następnie tworzyli różne wersje produktu (fizycznego oraz oprogramowania), testowali go oraz wdrażali iteracje, by go ulepszyć. Potem kasy testowano już w środowiskach sklepowych, aby zebrać informację zwrotną i upewnić się, że są intuicyjne w działaniu i właściwie spełniają swoją funkcję, czyli – mówiąc prościej – są w ogóle potrzebne. Obecnie takie stanowiska stały się powszechne i są stale ulepszane.

Design Thinking
Closeup of creative business team working on design project focus on table with roadmap and colorful stickie notes, copy space

Szkolenie Design Thinking od podstaw

Chcesz w podobny sposób tworzyć innowacyjne i skuteczne rozwiązania, które mogą podbić Twoją branże lub rynek? Akredytowane przez APMG International Szkolenie Design Thinking DTMethod® Foundation (poziom podstawowy) zapozna Cię ze strukturą, pryncypiami oraz narzędziami takiego podejścia. Dzięki niemu dowiesz się nie tylko, jak realnie odpowiadać na potrzeby i zapotrzebowanie użytkowników, ale i m.in.:

  • zminimalizujesz ryzyko generowania niechcianych rozwiązań;
  • zredukujesz wydatki projektowe;
  • zwiększysz wartość produktów i usług;
  • poprawisz organizację i efektywność pracy w zespołach projektowych;
  • poznasz uniwersalne i skuteczne praktyki, które pomogą Ci usprawnić zarządzanie procesami w firmie.

Szkolenie skierowane jest głównie do osób z szeroko pojętej branży IT: Project Managerów, SCRUM Masterów, Product Ownerów, Sponsorów, członków zespołów projektowych, trenerów i innych uczestniczących w procesach projektowania oraz implementacji rozmaitych rozwiązań. Skorzystają na nim jednak wszyscy, którym zależy na wprowadzaniu na rynek innowacji, udoskonalaniu swojej oferty produktowej czy bardziej uporządkowanej i wydajniejszej pracy.

3-dniowe szkolenie Design Thinking odbywa się w formie stacjonarnej lub online (na żywo, czas rzeczywisty), w języku polskim lub angielskim. Przekazuje wiedzę i umiejętności umożliwiające zdanie egzaminu i uzyskanie cennej, międzynarodowej certyfikacji DTMethod® Foundation. Szczegóły nt. szkolenia oraz zapisów na stronie organizatora Inprogress.

DTMethod® jest zarejestrowanym znakiem towarowym INPROGRESS Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Materiał zewnętrzny