inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

Transformacja cyfrowa w firmie produkcyjno - handlowej
Biznes

Transformacja cyfrowa w firmie produkcyjno – handlowej

Rynek sprzedaży internetowej rozwija się niezwykle dynamicznie. Duży wpływ na taką sytuację miała pandemia, która spowodowała, że znaczna część sprzedaży przeniosła się do sieci. Szczególnie platformy B2B stały się popularnym źródłem komunikacji przedsiębiorstw z klientami.

Platformy B2B – szansa na zwiększenie sprzedaży

Dla wielu firm sprzedaż online jest największym źródłem dochodu. Platformy B2B to systemy internetowe, które pozwalają na doskonalsze zarządzanie działaniami sprzedażowymi. Dzięki systemowi B2B można znacząco zwiększyć sprzedaż online. Przedsiębiorca ma także wgląd do wszelkich zapytań od klientów oraz do listy wszystkich produktów, a to ułatwia prowadzenie firmy i dodatkowo oszczędza czas.

Systemy B2B pozwalają na kontrolowanie całego procesu zakupowego. Znacznie łatwiejsza jest obsługa reklamacji, a także można stworzyć różne grupy klientów, aby szybciej i łatwiej zaproponować odpowiadające im produkty oraz indywidualne warunki handlowe. Platformy B2B pozwalają prowadzić sprzedaż zarówno do klientów detalicznych jak i do odbiorców hurtowych.

Możliwości platformy SOHO B2B

Sektor B2B rozwija się bardzo szybko. Transformacja cyfrowa, jaka zachodzi w tej dziedzinie, powoduje, że procesy zakupowe stają się bardziej użyteczne, a sprzedaż podlega standaryzacji. W jednym miejscu zebrane są wszystkie dane sprzedażowe, co pozwala na głębsze analizowanie danych. Zbieranie danych jest niezwykle istotne do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Platformy SOHO B2B umożliwiają stały dostęp do oferty oraz nieograniczone możliwości sprzedaży. Zamówienia mogą być składane przez siedem dni w tygodniu przez całą dobę, a to znacząco przyczynia się do zwiększenia sprzedaży.

Bardzo ogromnym plusem systemu SOHO B2B jest fakt, że system posiada intuicyjne oprogramowanie, które jest przystępne dla każdego. Na platformie znajduje się wiele narzędzi marketingowych, które można wykorzystać w celu maksymalizacji sprzedaży.

Oprogramowanie daje możliwość ustandaryzowania pracy zespołu handlowego w tym m.in.:
– standaryzuje oferty wysyłane do klientów i potencjalnych klientów;
– gromadzi w jednym miejscu wszystkie wysłane oferty oraz wszystkie zapytania od klientów;
– pozwala zdefiniować cele handlowe zależne np. od ilości pozyskanych rejestracji na platformie, wygenerowanych obrotów itp.;
– pozwala przypisać handlowca do pozyskanych przez niego klientów i wyliczyć należną sprzedawcy prowizję;
– dostarcza dyrektorowi sprzedaży zaawansowane raporty w czasie rzeczywistym o działaniach poszczególnych handlowców;

Dlaczego warto skorzystać z SOHO B2B?

Cyfryzacja jest nieunikniona. Sprzedaż internetowa to przyszłość, której nie można uniknąć. Choć brzmi to dość poważnie, to jednak jest to droga, która ułatwia życie przedsiębiorstwom i ich klientom. Platforma SOHO B2B jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich firm, które chcą zautomatyzować sprzedaż i podążać za najnowszymi trendami transformacji cyfrowej.

Dzięki platformie B2B proces sprzedaży jest znacznie łatwiejszy. Można zintegrować sklep z programem handlowym czy księgowym oraz szybciej zarządzać płatnościami.

Aby poznać przykłady zastosowania platformy B2B w praktyce przejdź do strony https://sohoshop.pl/case-studies/ i dowiedz się jakiego rozwiązania doceniają klienci SOHO B2B.