Nic nie marnuje budżetu szybciej niż naprawa samochodu. Naprawa lub wymiana elementów w dowolnej marce lub modelu samochodu jest droga i może obniżyć Twój domowy budżet. O ile część nie jest objęta gwarancją, kierowcy są zmuszeni do samodzielnego wydawania dużych pieniędzy, aby ich samochód działał prawidłowo i bezpiecznie. A niektóre naprawy samochodów są droższe niż inne. Pomaga wiedzieć, ile możesz zapłacić, jeśli napotkasz problemy z którąkolwiek z części pojazdu. Oto 10 najdroższych napraw samochodów – uszeregowanych od najtańszych do najdroższych.
Jeśli nie masz ochoty naprawiać swojego samochodu, możesz pomyśleć o wynajmie nowszego samochodu. W wielu przypadkach ogólny rozrachunek wychodzi na plus dla Ciebie!
10. Sprężarka klimatyzacji
Klimatyzacja jest niezbędna w miesiącach letnich. Każdy, kto miał awarię klimatyzacji w swoim samochodzie w lipcu lub sierpniu wie, że może to być poważny problem. Najczęściej winę za ten problem ponosi zepsuta sprężarka powietrza. Sprężarka powietrza oddziela powietrze o wysokim i niskim ciśnieniu i umożliwia schłodzenie samochodu przez freon gazowy. Pręty i zawory wewnątrz sprężarki mają tendencję do pękania, co powoduje, że sprężarka przestaje działać. Lub inna część w Twoim samochodzie, taka jak pasek silnika, może powodować efekt falowania, który skutkuje wadliwym działaniem sprężarki. Tak czy inaczej, zazwyczaj wymiana sprężarki klimatyzatora kosztuje około co najmniej kilkaset złotych. Jeśli musisz dodać więcej freonu do nowej zainstalowanej sprężarki, może to być jeszcze droższe.
9. Przewody hamulcowe
Pod względem bezpieczeństwa nic nie jest ważniejsze niż hamulce w Twoim samochodzie. I chociaż nowe klocki hamulcowe są stosunkowo niedrogie, możesz skończyć z wyrzuceniem dużych pieniędzy, jeśli przewód hamulcowy, który przewodzi potrzebny płyn hamulcowy, pęknie lub rozpadnie się. Mechanicy prawie zawsze będą naciskać, aby wymienić wszystkie przewody w pojeździe, zamiast próbować załatać lub naprawić zepsuty. Niestety tego typu naprawa jest absolutnie konieczna ze względów bezpieczeństwa. Nikt nie może ani nie powinien jechać, jeśli przewód hamulcowy w jego samochodzie jest uszkodzony lub nie działa prawidłowo.
8. Katalizator
Kierowcy, którzy mieszkają w jurysdykcji, w której pojazdy muszą być testowane pod kątem emisji, najprawdopodobniej mają zainstalowany katalizator. To urządzenie służy do przekształcania szkodliwych chemikaliów wytwarzanych w spalinach w nieszkodliwe, które nie niszczą środowiska ani powietrza, którym oddychają ludzie. To bardzo szlachetny element samochodu. Ale jest też drogi. Katalizator, umieszczony między silnikiem a tłumikiem, jest łatwy do znalezienia i wymiany przez mechanika. Ale ta część jest dość droga. Konwertery katalityczne prawie nigdy nie mogą być naprawione, gdy pojawia się problem. Prawie zawsze trzeba je wymienić. Możesz jednak czuć się dobrze, pomagając środowisku, wydając pieniądze na tę konkretną część.
7. Uszczelka pod głowicą
Kiedy uszczelka pod głowicą znika, rozpyla płyn chłodzący i olej, biały dym kłębi się z silnika i spalin, a silnik szybko się przegrzewa. Niewiele rzeczy powoduje większy bałagan w samochodzie niż przepalona uszczelka pod głowicą. Dzieje się tak, ponieważ uszczelka głowicy uszczelnia cylindry silnika i zapobiega wyciekaniu płynu chłodzącego i oleju. Mimo bałaganu i dramatu, jaki powoduje, uszczelka pod głowicą jest stosunkowo tanią częścią samochodową. Jednak praca związana z wymianą uszczelki głowicy nie jest tania. Wymiana uszczelki głowicy zwykle kosztuje ponad tysiąc złotych – prawdopodobnie więcej, w zależności od szkód wyrządzonych reszcie samochodu podczas wybuchu.
6. Wałek rozrządu
Wałek rozrządu to niezbędny element każdego pojazdu. Kontroluje, jak silnik pobiera powietrze. Z biegiem czasu wałek rozrządu może się zabrudzić i zatkać brudem i zanieczyszczeniami. Jeśli wałek rozrządu nie jest regularnie czyszczony poprzez wymianę oleju i czyszczenie zaworów, wałek rozrządu w końcu pęknie, a koszt jego wymiany jest drogi. Wysoki koszt wynika z faktu, że naprawa wymaga dużego nakładu pracy. Aby uniknąć tej kosztownej naprawy, ludzie powinni być na bieżąco z czynnościami konserwacyjnymi, takimi jak wymiana oleju i tuning. Jeśli zapali się kontrolka check engine na desce rozdzielczej, może to oznaczać problem z wałkiem rozrządu. Nie ignoruj tego wskaźnika i zamiast tego sprawdź samochód, zanim będzie za późno.
Masz samochód, który posiada jedną z wymienionych usterek, a nie chcesz już wkładać w niego pieniędzy? Sprzedaj go w uznanym skupie samochodów.
5. Zawieszenie
Rzadko sami zauważamy problemy z zawieszeniem w naszym aucie. Jednak dużo się dzieje w zawieszeniu, które jest integralną częścią każdego pojazdu. W końcu zawieszenie jest tym, co powstrzymuje nas od odczuwania każdego wyboju i załamania na drodze. Prawidłowo działający układ zawieszenia składa się z następujących części: amortyzatory, kolumny, sprężyny, wahacze i drążki kierownicze. Jeśli zepsuje się tylko jedna z tych części, naprawa lub wymiana nie są zbyt drogie. Ale całkowity remont zawieszenia może być bardzo kosztowny pod względem części i robocizny. I zwykle można liczyć na mechanika, który mówi, że cały układ zawieszenia musi zostać wymieniony. Zrób sobie przysługę i zdobądź drugą opinię jeśli chodzi o zawieszenie Twojego samochodu.
4. Poduszki powietrzne
Nie ma wątpliwości, że poduszki powietrzne ratują życie. W rzeczywistości poduszki powietrzne są prawdopodobnie największym wynalazkiem bezpieczeństwa w historii motoryzacji. Jednak po uruchomieniu poduszki powietrzne prawie zawsze muszą zostać wymienione – a to jest kosztowne. Również kierownica i schowek w samochodzie mogą wymagać wymiany po wyzwoleniu poduszek powietrznych. Ratują życie, ale naprawdę robią bałagan w samochodzie. Oczywiście, jeśli twoje poduszki powietrzne zostaną uruchomione, to prawdopodobnie z powodu wypadku lub kolizji, w którym to przypadku nowe poduszki powietrzne mogą być najmniejszym zmartwieniem.
3. Skrzynia biegów
Problemy z transmisją mogą zatrzymać każdy samochód w martwym punkcie. Bez prawidłowo działającej przekładni koła pojazdu nie mogą się obracać. A wymiana zespołu przekładni w większości samochodów kosztuje dużo. Może to kosztować więcej w zależności od powagi problemu. Skrzynia biegów to złożony system, który kontroluje przepływ mocy z silnika na wał napędowy. Doświadcza większego zużycia niż większość innych części pojazdu z powodu ciepła i tarcia wytwarzanych przez wiele ruchomych i oddziałujących na siebie elementów. Oznaki, że mogą wystąpić problemy ze skrzynią biegów, to ślizganie się kół zębatych, ciągnięcie sprzęgła, zapach spalenizny i buczenie, gdy samochód jest zaparkowany. Uważaj na te znaki, ponieważ im szybciej podejmiesz działania w celu naprawy skrzyni biegów, tym mniej będzie to kosztować.
2. Hybrydowy akumulator samochodowy
Wiele osób marzy o dniu, w którym nie będą już musieli kupować benzyny, a ich samochód elektryczny będzie działał na samym akumulatorze. Jednak akumulatory stosowane w samochodach, zwłaszcza hybrydowych, są bardzo drogie. Wymiana jednego uszkodzonego akumulatora w samochodzie hybrydowym może kosztować kilkanaście tysięcy. Każdy rodzaj akumulatora powoli traci zdolność do utrzymywania ładunku w miarę upływu czasu, łącznie z akumulatorami stosowanymi w samochodach hybrydowych. Prawie wszystkie akumulatory do samochodów hybrydowych dostępne obecnie na rynku umrą, zanim osiągną 10 lat. A wymiana tej baterii oznacza również wymianę systemu komputerowego w samochodzie, co może szybko dodać kolejne koszty. Choć popularne, samochody hybrydowe nie zyskały większej liczby kierowców, głównie z powodu ogromnych ukrytych kosztów związanych z pojazdami.
1. Silnik i cylindry
„Poważne uszkodzenie silnika” to słowa, których nikt nie chce słyszeć. Oznacza to, że Twój samochód jest w poważnych tarapatach. To praktycznie kaput. A najgorszy i najdroższy rodzaj uszkodzenia silnika dotyczy cylindrów pojazdu. Jeśli cylindry w rdzeniu zepsują się, samochód nie będzie nadawał się do jazdy i możesz być zmuszony do ogromnych kosztów, by przywrócić samochód do życia. Dzieje się tak, ponieważ mechanik będzie musiał wyjąć cały silnik z samochodu, aby wymienić cylindry. Najlepszym rozwiązaniem jest zwykle zainstalowanie całkowicie nowego silnika, a nie próba naprawy starego, zepsutego. Albo, jeszcze lepiej, całkowicie porzuć samochód i kup nowy.