Marketing wielopoziomowy w Polsce obrósł wieloma legendami. Pojawia się dużo dowcipów na jego temat. Każdy niemal Polak ma znajomego, któremu zamarzyło się zbudować swoją sieć w regionie i dzięki temu zarobić niemałe pieniądze. Czy to faktycznie tak banalnie proste? W końcu osób parających się taką sprzedażą bardzo szybko przybywa, a następnie bardzo szybko ubywa.
Co? Jak? Dlaczego?
Model biznesowy marketingu wielopoziomowego, którego skrót od angielskiej nazwy to MLM (multi-level marketing) opiera się na rozprzestrzenianiu produktów przez osoby niezatrudnione. Wynagrodzenie otrzymują według przyjętego przez firmę planu marketingowego. Osoby zaczynające ekspansję marki na rynku budują sieć ludzi, którzy będą mieli takie same obowiązki jak osoba będąca nad nimi. Każdy uczestnik takiego programu otrzymuje procentowe wynagrodzenie od wypracowanych przychodów tego, który jest poniżej.
Sprawdź: https://inqbator.pl/praca-dla-nieletnich-gdzie-jej-szukac/.
Szybki start – marketing wielopoziomowy
Osoby, które jako pierwsze zaczynają zapisywać kolejnych uczestników mają największy zysk. Marketing wielopoziomowy dąży do posiadania jak największej ilości członków. Dla człowieka, który jest pierwszy w danym rejonie zysk jest zawsze największy. Ludzie dołączający w późniejszym czasie mają dużo większą konkurencję, a jednocześnie dużo większą trudność do przypisania pod sobą dużej liczby nowych uczestników. W związku z powyższym opcję najlepszego zarobku mają pierwsze osoby.
Zobacz także: https://inqbator.pl/pleonazmy-bledy-fleksyjne-czyli-najczestsze-bledy-jezykowe/.
Ciekawa historia
Najciekawszym elementem MLM są historie, które mają zaciekawić i zachęcić potencjalnych nowych członków programu. Mówi się o bardzo racjonalnie myślących, niemal wyjątkowych osobach, które z tego biznesu mogą imprezować na wysokim standardzie przez cały rok. Dla ludzi bez doświadczenia jest to bardzo przyjemna wizja. Pieniądze płyną zewsząd. Niestety sytuacja nie wygląda tak kolorowo. Żeby zarobić w marketingu wielopoziomowym trzeba włożyć w to ogrom pracy. Począwszy od nauki rozmawiania z ludźmi i nakłaniania ich do zakupu przy użyciu języka korzyści, po duże zaangażowanie w reklamowanie swoich działań. Nic nie przychodzi samo. Marketing wielopoziomowy nie jest dla każdego. Trzeba mieć do tego odpowiednie predyspozycje.
Czego dotyczy marketing wielopoziomowy?
Najczęściej marketing wielopoziomowy dotyczy branży kosmetycznej. Oferowane produkty bywają dużo tańsze niż ich odpowiedniki na półkach sklepowych, a przy tym zachowują całkiem dobrą jakość. Dodatkowo przy dużych zamówieniach, np. dla całej rodziny, można uzyskać całkiem niezłe zniżki lub otrzymać gratisy. To sprawia, że MLM ma rację bytu na naszym rodzimym rynku. Członkowie, którzy mają stałych odbiorców mają także możliwość realnego dorobienia do podstawowego wynagrodzenia uzyskiwanego z pracy na etacie.