Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Jak skutecznie zoptymalizować dział obsługi klienta? Postaw na voicebota!

23 grudnia 2021 voicebot

Unowocześnienie działu obsługi klienta o inteligentny system call center może przynieść wymierne korzyści obu stronom. Voicebot pozwoli przygotować e-sklep na wzmożony ruch w okresie zimowych wyprzedaży, przychodni pomoże szybciej umawiać wizyty u specjalistów, a dział HR wesprze w rekrutacji. Nowoczesną technologię wykorzystuje coraz więcej branż. Wyprzedź swoją konkurencję, póki nie jest za późno.

Call center w firmie nie daje rady? Telefon wciąż dzwoni, a konsultanci nie wiedzą w co ręce włożyć i którym zadaniem zająć się w pierwszej kolejności? To znak, że czas na zmiany. Możesz zatrudnić nowych etatowych pracowników, którzy zasilą dział obsługi klienta nowymi mocami przerobowymi. Pytanie na jak długo wystarczy im sił, entuzjazmu i empatii, aby odpowiadać na wciąż powtarzające się pytania niecierpliwych klientów. Masz jeszcze jedno wyjście – możesz postawić na rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję, czyli nowoczesnego voicebota (https://inteliwise.com/pl/produkty/voicebot/) z syntezatorem mowy, który będzie do dyspozycji klientów 24/7, niezależnie czy są święta, długi weekend czy kolejny lockdown gospodarki.

Voicebot AI to odpowiedź na nowe potrzeby klientów

Jeszcze do niedawna użycie oprogramowania call center, które uzupełnia pracę człowieka wydawało się jedynie dość śmiałym i mało realistycznym pomysłem entuzjasty futurystycznych powieści. Świat się jednak bardzo szybko zmienia, a to, co jeszcze kilka lat temu było nowinką techniczną testowaną w gronie największych geeków, dziś jest nieocenionym wsparciem wielu biznesów. Voiceboty oszczędzają czas pracowników, ale także klientów, którzy chcą być szybko i efektywnie obsłużeni.

Nowoczesne technologie zmieniły bowiem oczekiwania. Z internetu korzystają coraz młodsi, ale i coraz starsi. Jedni i drudzy nie wyobrażają już sobie życia bez niego. Do natychmiastowej informacji czy zrobienia e-zakupów jednym kliknięciem łatwo się bowiem można przyzwyczaić. Mimo że obecnie promuje się idee slow fashion czy slow food, to dostęp do informacji nadal ma być fast, a do tego coraz częściej smart.

W końcu apetyt rośnie w miarę jedzenia – ci, co raz odważyli się i spróbowali, przekonali się, że wykorzystanie AI, czyli sztucznej inteligencji w obsłudze klienta, ma sens. Co więcej, jest wygodne oraz pozwala na szybkie, efektywne oraz efektowne załatwienie spraw większości klientów. Według badań Gartnera już w 2020 roku w rozwiniętych gospodarkach do 85% interakcji między firmami a ich klientami miało zostać obsłużonych bez udziału człowieka, czyli z wykorzystaniem voicebotów i chatbotów. W tym wyścigu na innowacje wygrają Ci, którzy mają odwagę być pionierami i nie boją się podążać nowymi, nieprzetartymi jeszcze ścieżkami.

Oprogramowanie rozpoznające mowę zwiększa efektywność obsługi klienta

Biznes szybko przekonuje się do rozwiązań outsourcingu call center. Voice boty potrafiące rozpoznawać mowę w działach obsługi klienta stosuje coraz więcej branż. E-commerce, finanse i ubezpieczenia, telekomy, ale także przychodnie medyczne, firmy rekrutujące pracowników, salony fryzjerskie czy urzędy miast. Bo voice boty mogą być e-windykatorami, asystentami głosowymi w e-sklepach, wirtualnymi urzędnikami czy rekruterami. Przykłady można mnożyć. Podobnie jak pomysły na wykorzystanie voicebotów AI (z ang. Artificial Intelligence, skrót AI).

Nowoczesne systemy call center mogą sprawdzać status przesyłki, warunki gwarancji i reklamacji, ale też zaprezentować ofertę firmy, informować o aktualnych promocjach, przeprowadzić badania ankietowe, umówić lub zmienić termin wizyty u specjalisty. Zrobią to natychmiast, więc klient nie musi w ogóle czekać w kolejce na połączenie. Voiceboty AI mają zdolność rozpoznawania intencji rozmówcy w oparciu o kontekst wypowiedzi i wcześniejszych pytań. Rozmowa z nimi przebiega w podobny sposób jak konwersacja z człowiekiem – voice boty potrafią prowadzić wielowątkowe rozmowy, zagłębiać się w szczegółowe informacje (z uwzględnieniem różnych danych technicznych), aby na koniec wrócić do meritum i podsumować wynik interakcji.

Sztuczna inteligencja i zaawansowana technologia wspierają biznes

Voiceboty to programy komputerowe wykorzystujące technologię Sztucznej Inteligencji do automatyzacji rozmów z klientami. Dzięki zastosowaniu NLP (Natural Language Processing), czyli możliwości przetwarzania języka naturalnego w język zrozumiały dla systemów komputerowych, komunikacja na linii człowiek – maszyna jest w pełni efektywna. Oprogramowanie call center analizuje pytania klienta, a następnie udziela odpowiedzi lub spełnia konkretne żądania (np. umawia termin wizyty).

Automatyzacja call center odciąża konsultantów i obniża koszty, zwłaszcza, że klienci wciąż najchętniej wybierają kontakt z firmą poprzez Infolinię. Z danych wynika, że ponad 50% z nich łączy się ze sprzedawcą lub konsultantem przez firmowe call center. Wykorzystanie voice bota na firmowej infolinii sprawi, że wesprze on konsultanta, który odbiera 1-2 połączenia na minutę, samodzielnie wykonując ich nawet do stu w tym samym czasie.

 Implementując w firmie voicebota od InteliWISE, którego wdrożenie może się odbyć nawet w ciągu jednego dnia, zespół pracowników może nim w 100% zarządzać poprzez rozbudowane narzędzia i intuicyjny panel obsługi. Do dyspozycji mając szeroką bazę gotowych do wdrożenia scenariuszy rozmów. Możliwa jest także szybka integracja z posiadanymi w firmie systemami call center. Voice bot może działać natychmiastowo w ramach usługi chmurowej (Cloud) z support’em 24-7 lub być zainstalowany w modelu 'On Premise’ na infrastrukturze zamawiającego. Co ważne, system dostarczony przez InteliWISE umożliwia raportowanie głównych wskaźników i KPI pozwalających na porównanie do pracy konsultantów, pełne transkrypty rozmów oraz definiowanie indywidualnych zestawień raportowych.

W ostatnich kilkunastu miesiącach, kiedy to życie na dobre przeniosło się do internetu, wykorzystywanie zaawansowanej technologii okazało się koniecznością, bez której wiele biznesów nie mogłoby już prosperować. Voicebot zaskakująco dobrze spełnia się w takiej roli. Nie dość, że przyśpiesza obsługę klienta, to pozwala pracownikom na zajęcie się pracą wymagającą bardziej specjalistycznych umiejętności lub kreatywnego podejścia. Dzięki temu wszyscy są wygrani.

Zobacz także: Jak działa sztuczna inteligencja (AI)?

Kontener usługowy

Redakcja inqbator.pl

Zajmujemy się biznesem i szeroko pojętym marketingiem. Znajdziesz u nas wiele informacji dotyczących finansów, rozwoju firmy i reklamy.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Wyzwania w obliczeniach MES
Biała lista VAT
Instagram Stories w biznesie

Jesteś zainteresowany reklamą?