inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

Marketing

Marketing rekomendacyjny – czy warto go stosować?

Często w codziennym życiu korzystamy z rekomendacji. Ktoś z rodziny czy znajomych tak bardzo zachwala przedmiot lub usługę, że aż sam chcesz to mieć. Podobne działania mają miejsce w internecie. Polecanie przez inne osoby często zmienia nasze preferencje zakupowe. Dlatego więc warto przyglądnąć się zjawisku rekomendacji.

Czym jest marketing rekomendacyjny?

Marketing rekomendacyjny to działania, których celem jest wywołanie fali rekomendacji produktu lub też usługi wśród konsumentów.  W sklepach istnieje wiele produktów, które są podobne do siebie, a jedyną rzeczą, które je różnią jest cena. Wiele osób wybierze wersję najtańszą, jednakże duża część społeczeństwa uda się za głosem rekomendacji. Są one bardzo ważne w dzisiejszym świecie. Pozytywne słowa o danym produkcie nie muszą być od osoby, którą znamy osobiście. Wiele zakupów dokonujemy poprzez polecenia osób znanych, popularnych – tak zwanych influencerów. Dlatego też wiele firm kieruje działania ku osobom rozpoznawalnym, aby to one polecały ich produkty. 

Marketing rekomendacyjny w internecie

Możesz wprowadzić działania marketingowe również w swojej działalności. Wystarczy kilka kliknięć, aby twoje produkty mogły trafić do większej ilości zadowolonych klientów. Marketing rekomendacyjny sprawdza się przede wszystkim w przypadku sklepów internetowych. Przede wszystkim można wprowadzić możliwość wystawiania ocen i opinii danym produktom. Aby zachęcić kupujących do tej czynności, dobrym pomysłem jest nagradzanie. Przykładowo można podarować punkty, które wymienne są na produkty w naszym sklepie. Takie działanie z pewnością zaowocuje w dużą ilość napisanych opinii. Dobrym pomysłem jest również założenie social mediów takich jak Facebook czy Instagram. 

Pozwoli to na dotarcie twojego sklepu do szerszej liczby odbiorców. Jednocześnie na tych platformach warto zainicjować kontakt z klientami. Jest to bardzo dobrze odbierane, jeżeli kontaktujemy się z klientem bezpośrednio. Włożona praca w social media przekłada się później na efektywną sprzedaż. Świetnym pomysłem może być także współpraca ze znanymi osobami, jeżeli mamy taką możliwość. Często blogerzy dostają od firm produkty na zasadzie barteru – otrzymują rzecz, o której muszą się wypowiedzieć. Pozytywna opinia osoby rozpoznawalnej w internecie może zdziałać cuda. 

Co daje nam marketing rekomendacyjny?

Marketing rekomendacyjny daje nam duże możliwości rozwoju. Napędza on naszą sprzedaż. Jedynym warunkiem jest odpowiednie działanie i chęć rozwoju naszej strony. Warto działać zgodnie z trendami panującymi nie tylko w świecie realnym, ale także w internecie. W szczególności powinniśmy zwrócić uwagę na wszelakie social media, gdyż w dzisiejszych czasach to one ustalają trendy. Jeśli w nowoczesny sposób dostosujemy się do panujących zasad, to z pewnością zobaczymy rezultaty. Często zdarza się tak, że musimy poczekać, aż jakieś działania przyniosą efekty. W tej sytuacji również tak jest. Nie poddawajmy się od razu. Marketing rekomendacyjny działa powoli, jednakże z każdą nową pochwałą, jego siła zwiększa się. Przekonaj się sam, a na pewno nie pożałujesz.

Zobacz także:

  1. Trendy marketingowe w 2023 roku
  2. Lejek sprzedażowy – kluczowy model dla skutecznej strategii marketingowej