Wraz z rozwojem Internetu i nowych technologii ewoluuje także samo myślenie o digital marketingu. Jeszcze kilka lat temu liczył się szybki zysk firmy za pomocą pojedynczego kanału internetowego, który równie szybko można było zmierzyć i przedstawić za pomocą cyfr.Wychodząc naprzeciw wymaganiom rynku konsumenckiego, agencje marketingowe zmieniły sposób działania, łącząc realne zyski z reklamy z długotrwałym budowaniem świadomości marki wśród klientów. Dlaczego digital marketing, a zwłaszcza performance funkcjonalny mogą być niezwykle skuteczne w rozwoju biznesu?
Digital marketing – najważniejsze są efekty
Wiadomo, że celem wszystkich działań marketingowych jest realny wzrost sprzedaży. Choć początki digital marketingu były różne, dziś większość działań w internecie skupia się na efektach.
Wraz z nadejściem cyfrowej ery marketingu wykształcił się performance marketing, który skupia się na działaniach policzalnych, takich jak wejścia na stronę firmową, zapisy do newslettera, wyświetlenia filmu czy ilość kliknięć w reklamę. Dzięki temu reklamodawcy mają świadomość, jakie są efekty poszczególnych kampanii i mogą rozsądniej dysponować budżetem na reklamę.
Niestety, rozwój internetu i digital marketingu stale idzie do przodu. Konkurencja rośnie w oczach, a walka o uwagę konsumenta przybiera na sile. Choć przestrzeń w internecie jest nieskończona, ilość użytkowników oraz czas, który mogą spędzić w sieci pozostaje poważnym ograniczeniem w działaniach performance. Powoli dochodzi do sytuacji, w której stopniowe zwiększanie budżetów na tradycyjne działania performance przestaje być opłacalne. By przyciągnąć lojalnego klienta potrzebne jest coś więcej.
Performance funkcjonalny – działania wizerunkowe dla wzrostu biznesu
Odpowiedzią na potrzeby konsumentów oraz reklamodawców jest performance funkcjonalny. To formuła, która wykorzystuje narzędzia digital marketingu, by połączyć różne kanały komunikacji, tworząc jasny, spójny i przejrzysty komunikat na każdym etapie customer journey klienta.
Aby móc umacniać swoją pozycję na rynku nie wystarczy jedynie skupiać się na kampaniach efektywnościowych. Performance funkcjonalny prezentuje całkiem nowe myślenie o digital marketingu. Pozwala tworzyć długotrwałe relacje z klientami, a poprzez śledzenie, analizowanie i przetwarzanie danych dotyczących ścieżki zakupu, jest w stanie zoptymalizować działania marketingowe, aby uczynić tę ścieżkę jeszcze bardziej dostosowaną do potrzeb i oczekiwań klientów. Dzięki temu wzmacnia się wizerunek firmy, zdobywa lojalnych klientów, a co najważniejsze – skutecznie i długotrwało zwiększa sprzedaż, zakorzeniając wartości marki w świadomości konsumentów.
Dzięki takim działaniom wraz z upływem czasu klient będzie samodzielnie powracał do oferty firmy i dokonywał regularnych zakupów, nawet jeśli aktualnie nie ma żadnych promocji na produkty, których pożąda. Jest to szczególnie istotne w przypadku firm działających w branży e-commerce, która charakteryzuje się rosnącą konkurencyjnością.