inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

Druk wielkoformatowy
Lifestyle

Druk wielkoformatowy – które firmy powinny w to inwestować?

Badania pokazują, że już co druga złotówka przeznaczana na reklamę jest inwestowana w Internecie. To zupełnie zrozumiałe – w końcu sieć stała się podstawowym źródłem pozyskiwania klientów dla ogromnej grupy firm. Daleko nam jednak do 100-procentowego przeniesienia biznesu do Internetu. Wciąż jest mnóstwo przedsiębiorstw, których model biznesowy opiera się na bezpośrednim kontakcie z klientami. I to właśnie one powinny inwestować w tradycyjne nośniki reklamy. W naszym artykule wymieniamy te biznesy, dla których druk wielkoformatowy nadal jest niezbędny w celu promowania swoich produktów i usług.

Firmy prowadzące sprzedaż bezpośrednią

Jeśli masz sklep stacjonarny, hurtownię i tym samym utrzymujesz stały kontakt ze swoimi klientami, to będą Ci potrzebne nośniki reklamy outdoorowej. Nie poprzestawaj wyłącznie na reklamie online, ponieważ ta może nie dotrzeć do klientów szukających Twoich produktów i usług lokalnie. Postaw nie tylko na nośniki stricte reklamowe, ale również wizerunkowe, które pozwolą np. efektownie oznaczyć siedzibę firmy i tym samym ułatwią klientom odnalezienie sklepu/hurtowni.

Rada

Taką funkcję może pełnić np. bardzo efektowny balon pneumatyczny, który wykorzystasz także podczas imprez plenerowych promujących markę Twojego przedsiębiorstwa.

Firmy uczestniczące w targach i innych imprezach branżowych

Takie imprezy wciąż cieszą się bardzo dużą popularnością wśród przedsiębiorców, którzy dobrze wiedzą, że warto wychodzić do klientów – zwłaszcza tych preferujących bezpośredni kontakt, chcących porozmawiać z przedstawicielem firmy i dokładnie poznać ofertę. Targi służą również nawiązywaniu relacji biznesowych z potencjalnymi kontrahentami.

Aby udział firmy w takim wydarzeniu miał sens i mógł przełożyć się na zwiększenie sprzedaży, konieczne będzie zadbanie o dobrą widoczność stoiska. Obecnie do wyboru mamy mnóstwo rozwiązań uatrakcyjniających systemy wystawiennicze, jak roll-upy, bannery oraz oczywiście gadżety reklamowe rozdawane klientom. Do produkcji takich elementów wykorzystuje się właśnie druk wielkoformatowy.

Firmy eventowe

Branża eventowa ma za sobą trudny czas, ale zapotrzebowanie na jej usługi wciąż jest bardzo wysokie. Przemysł spotkań jest też jednym z najważniejszych klientów drukarni wielkoformatowych, które przygotowują m.in. plakaty i banery reklamujące wydarzenia, balony i elementy ozdobne do wnętrz czy wreszcie reklamy pneumatyczne.

Przedsiębiorstwa, które chcą szybko wypromować się wśród lokalnych klientów

Pozyskanie klienta z sąsiedztwa nie jest wcale takie łatwe, zwłaszcza w sytuacji, gdy firma stawia wyłącznie na reklamę online. Warto zdać sobie sprawę z tego, że lokalni klienci niekoniecznie szukają produktów i usług dostępnych na miejscu w Google. Kierują się natomiast reklamami zewnętrznymi, które mijają każdego dnia na ulicach swojej miejscowości.

I właśnie z myślą o takich klienta trzeba zainwestować w nośniki outdoorowe – billboardy, bannery, szyldy, reklamę na witrynie, balony pneumatyczne, ale też drobne upominki, które idealnie sprawdzają się przy okazji eventu otwarcia, jak na przykład balony lateksowe z nadrukiem.

Firmy pracujące na prestiżowy wizerunek

Prestiż jest bardzo ważny, ponieważ ułatwia pozyskiwanie klientów, szczególnie tych z wyższej półki. Nic dziwnego, że wiele firm swoje strategie marketingowe buduje z myślą o wykreowaniu prestiżowego, zaufanego wizerunku. Do tego niezbędne jest wykorzystywanie ekskluzywnych nośników reklamy zewnętrznej, by wymienić tylko reklamę na pojazdach czy budynkach w reprezentacyjnych częściach miast.

Do produkcji takich reklam również stosuje się druk wielkoformatowy, na przykład coraz popularniejszy druk UV, który gwarantuje wysoką odporność nośnika na promieniowanie słoneczne i inne niekorzystne czynniki atmosferyczne.

Firmy dysponujące ograniczonym budżetem na reklamę

Druk wielkoformatowy wcale nie jest opcją wyłącznie dla najbogatszych firm. Także te o skromnych możliwościach finansowych powinny rozważyć zainwestowanie w proste, niedrogie, a bardzo skuteczne nośniki reklamy, do jakich zaliczymy m.in. balony lateksowe i foliowe. Można je rozdawać klientom odwiedzającym siedzibę przedsiębiorstwa, podczas spontanicznych akcji promocyjnych czy skromnych eventów.

Jeśli odnalazłeś swój biznes na powyższej liście, to wiesz już, że druk wielkoformatowy jest idealnym rozwiązaniem dla Ciebie. Zwłaszcza, że wybór zewnętrznych nośników reklamy jest bardzo szeroki i z pewnością dobierzesz odpowiednie narzędzia pasujące zarówno do charakteru Twojej marki, jak i zakresu kampanii marketingowej.

Pamiętaj natomiast, że warunkiem udanej kampanii jest wyjście do klientów z atrakcyjnymi i profesjonalnie wykonanymi nośnikami. Tutaj potrzebna będzie Ci sprawdzona drukarnia wielkoformatowa. Godnym polecenia partnerem jest Grupa Luxpol, która wspiera działania reklamowe przedsiębiorców od ponad 20 lat. Z jej ofertą możesz się zapoznać na stronie http://grupaluxpol.pl/druk-wielkoformatowy