inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

dodawanie opinii na Google
Internet

Jak zablokować dodawanie opinii na Google?

Profil Twojej firmy w Google Maps zbiera dużo negatywnych opinii? Podejrzewasz, że mógł się stać celem ataków nieuczciwej konkurencji i stwierdzasz, że najlepszym rozwiązaniem będzie zupełne wyłączenie możliwości dodawania opinii na Twoim profilu? Sprawdź, czy można zablokować opinie na Google i czy możliwe jest usuwanie opinii.

Blokowanie dodawania opinii w Google – jest możliwe czy nie?

Musimy zacząć od złej wiadomości: odpowiedź na pytanie, czy można zablokować opinie w Google, jest niestety przecząca. Gigant technologiczny tłumaczy to dbałością o rzetelność i wiarygodność treści. Dzięki Google każdy może wyrazić swoje zdanie o firmie, co może być dla niej zarówno pozytywem, jak i pewnym zagrożeniem. Nie da się zatem zablokować możliwości ich dodawania.

Czy zatem istnieje inne rozwiązanie? Prowadząc biznes, możesz co najwyżej usunąć swoją wizytówkę z Google Moja Firma. Musisz mieć jednak na uwadze, że w każdej chwili może ona ponownie być dodana przez innego użytkownika, co będzie się wiązało z przywróceniem możliwości dodawania opinii na temat Twojej firmy.

Czy możliwe jest zablokowanie opinii w Google Maps?

Możliwość dodawania opinii jest także na stałe „wbudowana” w Google Maps. Niemożliwe jest więc ich zablokowanie. Z poziomu strony Google Maps można jedynie zgłaszać te opinie, które łamią zasady publikowania komentarzy Google. Wbrew regulaminowi są m.in. obraźliwe treści lub takie o charakterze jednoznacznie seksualnym, a także jawne reklamy innych biznesów czy komentarze zawierające linki do wirusów. Zgłosić można także opinie, które szerzą nienawiść lub łamią prawa autorskie oraz fałszywe treści (publikowane tylko w celu podwyższenia lub obniżenia oceny biznesu). Pełną listę przesłanek do usunięcia opinii znajdziesz w regulaminie Google.

Usunięcie negatywnych opinii w Google – czy jest możliwe?

Jak już wspomniano, usunięcie negatywnych opinii jest możliwe, ale tylko wtedy, gdy łamią one regulamin Google. Nie możesz usunąć opinii samodzielnie, tylko dlatego, że się z nią nie zgadzasz. Możesz jedynie zgłosić naruszenie zasad przez publikowaną treść – jeśli zgłoszenie zostanie uznane, opinia zniknie z Twojego profilu.

Jak dokładnie usuwać negatywne opinie widoczne w Mapach Google lub zakładce Google Moja Firma? Nie jest to skomplikowane, ale w przypadku dużej ilości nieodpowiednich treści może być czasochłonne. Każda negatywna opinia musi być bowiem zgłaszana ręcznie z poziomu Google Moja Firma (a konkretnie narzędzia do zarządzani opiniami) lub Google Maps. Aby zgłosić treści niezgodne z regulaminem Google, należy wybrać odpowiednią opcję przy opinii w Google Maps lub w panelu Google Moja Firma.

Możesz oczywiście zająć się tym samodzielnie, co jest dobrym rozwiązaniem, gdy znajdziesz na swoim profilu pojedynczą nieodpowiednią treść. Jeśli jednak jest ich więcej, lepszym rozwiązaniem jest zlecenie tego zadania profesjonalistom, takim jak firma Good Opinion. W ten sposób nie tylko upewnisz się, że negatywne opinie w miarę możliwości znikną z Twojego profilu, ale także kompleksowo poprawisz wizerunek swojej marki i zadbasz o to, aby wizytówka Google przysparzała Ci więcej nowych klientów.

Na czym dokładnie polega oferta Good Opinion? Specjalizujemy się w poprawianiu wizerunku firm w internecie i pomagamy kompleksowo walczyć z negatywnymi opiniami. Stosujemy różne metody działania w zależności od okoliczności – usuwamy negatywne opinie Google lub też „przykrywamy” je poprzez pozytywne opinie, które wyświetlają się w pierwszej kolejności i pozwalają na podwyższenie średniej oceny biznesu. Zapraszamy do kontaktu, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej!

Jak zablokować dodawanie opinii na Google podsumowanie

Niestety nie ma możliwości, aby całkowicie zablokować opinie Google. Prowadząc biznes, musisz więc liczyć się z możliwością otrzymania zarówno pozytywnych, jak i negatywnych komentarzy. Możesz jednak zadbać o to, aby liczba pozytywnych opinii na Twoim profilu przyćmiewała te negatywne, a fałszywe czy obraźliwe komentarze zostały usunięte. Zleć to zadanie Good Opinion, a przekonasz się, ile korzyści może Ci przynieść zamieszczanie opinii w Google!

Materiał zewnętrzny