inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

Jak znaleźć dobrego opiekuna klienta do swojej firmy
Biznes

Jak znaleźć dobrego opiekuna klienta do swojej firmy?

Opiekun klienta to niezwykle ważna funkcja w każdej firmie. Ta osoba powinna posiadać szczególne kompetencje, aby każdy z klientów czuł, że jest w dobrych rękach. Profesjonalizm, wiedza i doświadczenie to podstawa.

Poszukiwanie opiekuna klienta

GoWork to znakomite miejsce, aby znaleźć opiekuna klienta do swojej firmy. Można wskazać poszukiwane kompetencje i skontaktować się z osobami, które spełniają dane wymagania. CV jest dokumentem, w którym każdy kandydat prezentuje siebie z jak najlepszej strony. Wymienia ukończone uczelnie, kursy i szkolenia, dotychczasowe doświadczenie zawodowe. Pracodawca w oparciu o informacje z CV decyduje o zaproszeniu kandydata na rozmowę kwalifikacyjną. W czasie tej rozmowy obie strony mogą jeszcze lepiej się poznać i sprawdzić czy oferta pracy jest rzeczywiście dopasowana do danego kandydata. Zarówno kandydat, jak też pracodawca, mogą zadawać pytania i oczekiwać odpowiedzi. Opiekun klienta musi być osobą niezwykle empatyczną, która jest w stanie wczuć się w potrzeby klienta.

Rozmowy z klientem

Rozmowy z klientem mogą być prowadzone na różne sposoby. Mogą to być oczywiście rozmowy twarzą w twarz, ale dzisiaj coraz częściej zdarza się, że kontakt jest tylko przez Internet. Można rozmawiać za pomocą telefonu, na czacie, na komunikatorze. Tego typu kontakt ma swoje plusy i minusy. Jeśli w grę wchodzi tylko pisanie, nie można rozpoznać mowy ciała, tonu głosu. Komunikacja bywa utrudniona. Należy szkolić opiekunów klienta, aby zawsze zachowywali spokój. Taka osoba nie może pozwolić sobie na jakiekolwiek zachowania, które objawiają się brakiem kultury osobistej. Podnoszenie głosu jest wykluczone, tak samo jak pozbawione taktu uwagi. Wskazany jest spokój, zawsze, w każdej sytuacji.

Opiekun klienta indywidualnego i korporacyjnego

Inaczej rozmawia się z klientem indywidualnym, a inaczej z klientem korporacyjnym. Są różne sposoby na to, aby sprawić, że klient będzie lojalny i będzie chciał korzystać z usług danej firmy. Osoba opiekuna klienta może być właśnie takim czynnikiem. Jeśli będzie dobrze wykonywała swoje obowiązki, klienci będą zadowoleni. Opiekun musi być dostępny we wskazanych godzinach. Niedopuszczalna jest sytuacja, że opiekun będzie unikał osób, którymi powinien się opiekować. Miłe słowo, uśmiech, zawsze są dobrze odbierane. Dlatego też warto postarać się znaleźć do swojej firmy jak najlepszych pracowników, którzy będą pracować z zaangażowaniem, uczciwie, lojalnie. Wtedy firma z pewnością będzie się rozwijać i przynosić coraz większe dochody.