Drukowane materiały marketingowe są wykorzystywane przez wiele firm. Mają szereg zalet, które sprawiają, że ich używanie jest skuteczne. Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie druki reklamowe są zaprojektowane w odpowiedni sposób. Stąd też niezwykle ważne jest, by dobrze zastanowić się nad tym, jak wygląda dobry druk reklamowy. O czym należy pamiętać, projektując swoje materiały?
Mniej znaczy więcej
Bardzo często projektanci materiałów reklamowych chcą umieścić na nich możliwie jak najwięcej informacji. Chodzi przecież o to, by potencjalny klient dowiedział się z druku jak najwięcej. Nie zawsze jest to jednak dobry pomysł. Przeładowane danymi materiały są nieczytelne i nieestetyczne. Dlatego właśnie nie powinno się przesadzać. Najlepiej jest ograniczyć się do maksymalnie trzech kolorów oraz dwóch fontów – jednego do nagłówków i drugiego do tekstu. Więcej rodzajów nie powinno się wprowadzać, by nie rozpraszać odbiorców. To samo dotyczy też ilości grafik, które są umieszczone na druku. Powinno ich być dokładnie tyle, ile jest niezbędne do przekazania odbiorcom informacji. Czasami wystarczy tylko logo firmy i jedna zwracająca na siebie uwagę grafika. Takie materiały są zwykle eleganckie i prezentują się wiarygodnie.
Czytelne
Dobrym pomysłem jest też zadbanie o odpowiednią wielkość fontu. Powinien on być czytelny. W ostatnich latach modne są fonty stylizowane na ręczne pismo. Są one bardzo estetyczne, ale wiele z nich nie jest wystarczająco czytelnych, by były umieszczane na drukach reklamowych. By materiały marketingowe były skuteczne, zdecydowanie lepszym pomysłem będzie wybranie tradycyjnych fontów, które są łatwe do odczytania nawet z większej odległości oraz przez osoby, które gorzej widzą. Czytelność druku jest właściwie najważniejszym aspektem praktycznego użytkowania materiałów. Nieczytelne nadają się właściwie jedynie do wyrzucenia.
Granice zadruku
W przypadku materiałów drukowanych ogromne znacznie ma granica zadruku. Nigdy projekt nie powinien być przygotowywany od brzegu do brzegu kartki. Może się bowiem zdarzyć, że brzeg ten zostanie obcięty podczas wydruku lub docinania papieru. Najbezpieczniej jest więc sprawdzić jaki margines należy zostawić w zależności od rodzaju materiału i ustawień przyjętych przez drukarza. Przed przygotowaniem projektu powinno się ustalić z pracownikami drukarni szczegóły tego, jak dużo miejsca należy pozostawić. Dzięki temu można uniknąć nieporozumień. W przypadku katalogów i grubych broszur trzeba też pamiętać o uwzględnieniu spadu.