inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

Jak e-commerce wpływa na opakowania
Marketing

Jak e-commerce wpływa na opakowania?

Opakowanie transportowe to nieodzowny element każdego produktu. W związku z tym warto je wykorzystać, by uzyskać dodatkową powierzchnię reklamową. Jak to zrobić? Jakie korzyści może uzyskać firma? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

W jaki sposób uzyskać powierzchnię reklamową na opakowaniach?

Opakowania transportowe wykorzystywane są zarówno przez firmy produkcyjne w celu zabezpieczenia produktów, jak i przedsiębiorstwa z branży e-commerce, które używają ich do wysyłki sprzedawanych towarów. Warto jednak mieć świadomość, że można, a zarazem warto wykorzystać je również jako nośnik darmowej reklamy. Jak to zrobić? Wykorzystując specjalny nadruk na opakowania, który można odpowiednio spersonalizować. Dlaczego jest to bezpłatny nośnik reklamy? Ponieważ opakowanie i tak zostaje wykorzystane, w związku z czym przedsiębiorca płaci jedynie za usługę drukowania. Tego typu koszt jest znikomy w odniesieniu do korzyści jakie może uzyskać dzięki reklamie na opakowaniach.

Korzyści z wykorzystania opakowań jako powierzchni reklamowej

Jak wspomniano w poprzednim akapicie wykorzystanie opakowań jako powierzchni reklamowej może przynieść przedsiębiorstwu wiele korzyści. Co się do nich zalicza? Przede wszystkim:

– możliwość spersonalizowania opakowań – co przekłada się na zbudowanie profesjonalnego wizerunku oraz podniesienie jakości oferowanych usług;

– zwiększanie świadomości marki – nadrukowanie loga firmowego na opakowaniu pozwala dostrzec je znacznie większej ilości osób, a co za tym idzie wryć się w ich pamięć;

– wykorzystanie najtańszej formy reklamy – reklama na opakowaniach jest bardzo tania, ponieważ przedsiębiorstwo i tak musi je nabyć, by zapakować produkty. W związku z tym firma dodatkowo płaci jedynie za nadruk, co przy dużej ilości sztuk jest bardzo tanie;

– możliwość reklamowania na szeroką skalę – wynika to z faktu, że używając wysokiej jakości opakowań z nadrukiem można liczyć na to, że klient wykorzysta je ponownie, a co za tym idzie trafią do kolejnych odbiorców.

Co warto drukować na opakowaniach?

Decydując się na wykorzystanie opakowań z nadrukiem należy zastanowić się również nad tym, co warto na nich umieścić. Z reguły w takim przypadku zaleca się umieszczenie na opakowaniu:

– loga firmy – pozwoli to zbudować świadomość marki oraz będzie oznaką profesjonalizmu,

– linku do firmowej strony internetowej – może się to przełożyć na zwiększenie odwiedzin na stronie,

– informacji o najnowszych promocjach – może to skutecznie zachęcić do ponownych zakupów.

W przypadku e-commerce ciekawym rozwiązaniem jest również nadrukowanie na opakowaniu podziękowania za zakupy, czy dotychczasową współpracę. Podziękowania można również połączyć z życzeniami, co doskonale sprawdza się np. w okresie świątecznym.

Podsumowując należy stwierdzić, że dostarczanie klientom zwykłych, szarych opakowań to zaprzepaszczenie szansy na uzyskanie dodatkowych korzyści, dzięki przemyślanym działaniom marketingowym. Warto również pamiętać, że koszt opakowań z własnym nadrukiem nie jest wysoki, w związku z czym warto przetestować tę formę reklamy.