inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

Landing page
Marketing

Landing page

Czym landing page różni się od klasycznej strony internetowej? Dlaczego w niektórych sytuacjach sprawdzi się lepiej? Z jakich elementów powinien się składać? Jeśli nie znasz odpowiedzi na wymienione pytania, koniecznie zapoznaj się z tym artykułem!

Co to jest landing page?

Najprościej rzecz ujmując, landing page to strona / podstrona, która powstała, aby zrealizować jeden skonkretyzowany cel. Termin ten z języka angielskiego dosłownie oznacza „stronę lądowania”. Skąd tak niecodzienna nazwa? Wbrew pozorom, doskonale opisuje to, czym landing page jest. 

Być może kojarzysz miejsca, do których odsyłają Cię reklamy, na które niekiedy zdarza Ci się klikać. Trafiasz lub może raczej: „lądujesz” wówczas na stronach prezentujących informacje na temat danego produktu lub usługi. Precyzyjnie wybrane, mają za zadanie wywołać określoną reakcję, np. nakłonić do kupna. 

Landing page a klasyczna strona www

W porównaniu do landing page’a klasyczna witryna internetowa zawiera zwykle więcej informacji, jest także mniej nastawiona na zachęcenie do jednego, ściśle określonego działania. Dla lepszego przyswojenia występujących pomiędzy nimi różnic, przyjrzyj się zamieszczonej poniżej tabeli:

Klasyczna strona internetowa:

  • Zadanie: Budowa świadomości marki, funkcje edukacyjne, prezentowanie oferty.
  • Podstrony: wiele.
  • Menu: tradycyjne.
  • Charakterystyka: zawiera wiele szczegółowych informacji (zarówno o marce i jej historii, jak i o produktach lub usługach).

Landing page:

  • Zadanie: zwiększenie konwersji np. poprzez zbieranie danych kontaktowych.
  • Podstrony: jedna.
  • Menu: zwykle brak.
  • Charakterystyka: zamieszczone informacje są precyzyjnie wyselekcjonowane, dotyczą wyłącznie określonego produktu lub usługi.

Kiedy tworzyć landing page?

W takim razie, kiedy tworzyć landing page? W jakich sytuacjach sprawdzi się lepiej niż tradycyjna strona internetowa? Powszechnie wymienia się dwie sytuacje:

  • Kampania marketingowa – landing page doskonale nadaje się do zaprezentowania produktu lub usługi
  • Zbieranie leadów – czyli danych kontaktowych od osób odwiedzających stronę, zazwyczaj odbywa się to poprzez prośbę o wypełnienie specjalnie przygotowanego formularza lub ankiety 

Dobrze zaprojektowany, atrakcyjny wizualnie landing page znacząco przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie oraz pozytywnie wpływa na konwersję odbiorców treści internetowych na klientów danej marki. Warto wdrożyć go więc w przypadku realizowania nowych akcji marketingowych lub w przypadku, gdy szczególnie zależy nam na poszerzeniu grona osób korzystających z naszych produktów lub usług.

Jak zrobić landing page?

Skuteczny landing page, nie tylko powinien charakteryzować się prostym i przejrzystym wyglądem, ale także odpowiednią treścią. Aby zwiększać konwersję, należy przedstawić informacje językiem korzyści i do tego w taki sposób, aby wprost zachęcały do podejmowania akcji, na których nam zależy. 

Biorąc pod uwagę tak wysokie wymagania, nie warto narażać się na starty finansowe, jakie mogą nastąpić w przypadku, gdy zdecydujemy się na samodzielne budowanie landing page’a. W celu zaoszczędzenia czasu i pieniędzy najlepiej zwrócić się do firmy, która na co dzień zajmuje się budową tego typu stron, tak jak nasza: https://pirkspark.pl/pl/. Doświadczeni specjaliści nie tylko dostosują nasz landing page do wymagań współczesnego rynku, ale zadbają także o to, aby był niepowtarzalny i atrakcyjny. Wszystko po to, by jak najlepiej służył naszym celom.