Głównym celem reklamy jest przede wszystkim skuteczne przyciągnięcie uwagi publiczności. Pomóc może w tym odpowiednio dobrana oprawa graficzna czy ogólny wygląd, jednak to dobre hasło reklamowe zwraca największą uwagę.
Istota dobrego hasła reklamowego
Właściwe hasło reklamowe jest w stanie skutecznie zachęcić klientów do skorzystania z ofert reklamującej się firmy. Ludzie szczególnie zwracają uwagę na to, co jest proste, łatwe do zapamiętania, ale jednocześnie ciekawe same w sobie. Hasła reklamowe widnieją bardzo często na bilbordach, w gazetkach z ogłoszeniami. Można je również usłyszeć w radiu czy w telewizji. Warto w tej kwestii poruszyć temat stworzenia dobrego hasła reklamowego.
Jak stworzyć chwytliwe hasło reklamowe?
Wiele znanych firm posiada swoje stałe hasło reklamowe. To, w jaki sposób jest ono stworzone z pewnością wpływa na popularność marki. Niektóre hasła reklamowe są znane na całym świecie. Większość osób skojarzy sobie zapewne hasło od Media Expert czy innych podobnych sklepów. Jednak hasła reklamowe, aby mogły odnieść sukces tworzone są przez odpowiednich specjalistów. Jakie cechy powinno posiadać dobre hasło reklamowe? Otóż przede wszystkim liczy się tutaj odpowiednia gra słów. Tak jak na przykład w znanej reklamie, kiedy to usłyszeć można: „pij mleko, będziesz wielki”. Ten prosty zwrot jest obecnie niezwykle popularny. Kto by pomyślał, że taka gra słów zostanie tak dobrze zapamiętana? Kolejna cecha to prostota. Hasło reklamowe nie powinno być długie. Krótki, ale ciekawy zwrot skutecznie zapadnie w pamięć klientów. Ważny jest też fakt, że hasło to powinno oddawać istotę danej marki. Powinno pasować do reklamowanej pozycji czy marki. Przecież głównie chodzi o to, żeby hasło było kojarzone tylko z konkretną firmą. Oryginalność. To chyba najważniejsza cecha hasła. Powinno się ono wyróżniać na tle innych. Musi być niespotykane i oczywiście własne. Wszelkie plagiaty są kategorycznie zabronione. Jeśli wszystkie te aspekty zostaną spełnione, sukces danej reklamy jest gwarantowany. Wystarczy po prostu usiąść do pracy i na spokojnie obmyśleć wzór hasła, który ma pomóc reklamować daną firmę.
Większość agencji reklamowych zajmuje się tworzeniem haseł reklamowych za odpowiedną opłatą. Jednak to zadanie nie należy do najtrudniejszych, dlatego w pierwszej kolejności firma sama powinna spróbować stworzyć ciekawe hasło reklamowe. Ważne, aby było sensowne i łatwe do zapamiętania, gdyż w ten sposób dotrze ono do większego grona odbiorców, co wpłynie na wypromowanie firmy.