inqbator.pl

Blog o biznesie, finansach i marketingu.

Optymalizacja SEO
Marketing

Optymalizacja SEO – dlaczego jest tak ważna?

Na czym polega optymalizacja SEO? Dlaczego jest tak istotna dla prowadzenia działalności? Co wpływa na pozycjonowanie organiczne strony? Czym zajmuje się agencja marketingowa

Pozycjonowanie czyli co?

SEO to skrót od Search Engine Optimization. Jest to zestaw praktyk, które pomagają witrynie pozycjonować się wyżej na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Inaczej mówiąc optymalizacja SEO (pod kątem wyszukiwarek) to proces wpływania na widoczność witryny lub strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania — często określanych jako wyniki „naturalne” czy „organiczne”. Ogólnie rzecz biorąc, im wcześniej (lub wyżej w rankingu na stronie wyników wyszukiwania) i częściej dana witryna pojawia się na liście wyników, tym więcej odwiedzin otrzyma od użytkowników wyszukiwarki. Co przekłada się też na wizerunek i rozpoznawalność marki.

Cel optymalizacji SEO

Typowym celem optymalizacji SEO jest zajęcie pierwszej pozycji dla jakiegoś konkurencyjnego wyrażenia kluczowego oraz upewnienie się, że użytkownicy mogą znaleźć witrynę podczas wyszukiwania online, co oznacza większy ruch na stronie i zazwyczaj konwersje.

Pozycjonowanie to jedna z najlepszych metod na promocję stron internetowej, ale wymaga dużo czasu i pracy. Zasady postępowania w  SEO nie są do końca jasne, są jednak pewne wytyczne, które określają jakie elementy powinna zawierać witryna, dobrze zoptymalizowana pod wyszukiwarki. Jedną z ważnych kwestii korzystnej dla optymalizacji jest poprawność strony SEO on site. 

On site SEO

Weryfikacja witryny pod kątem SEO on site obejmuje m.in. poprawność wskaźników:

– dodany tytuł strony

– uzupełniony opis meta

– właściwa struktura adresu URL

– opisy zdjęć

– oryginalna treść o odpowiedniej długości

– tagi nagłówków (h1, h2, h3, h4, h5)

– użycie słów kluczowych i ich wystarczające zagęszczenie na stronie

– obecność linków (wychodzących, wewnętrznych)

– prędkość ładowania strony

– dostosowanie strony do urządzeń mobilnych 

agencja marketingowa

Samodzielne pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie pod wyszukiwarki jest procesem trudnym i czasochłonnym.

Samodzielna praca nad optymalizacją SEO jest możliwa, jednak odniesienie sukcesu w pozycjonowaniu organicznym, wymaga poświęcenia i aktywnej pracy codziennie po  klika godzin. Błędne jest zatem myślenie, że optymalizacja SEO jest darmowa, gdyż czas poświęcony na pozycjonowanie może być niewspółmiernie wysoki. Wobec powyższego czasem lepszym rozwiązaniem jest wybór agencji marketingowa, która zna na wylot wszystkie meandry pozycjonowania organicznego. 

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga odpowiedniego przygotowania, wiedzy i doświadczenia. Zasady, którymi posługują się roboty Google nadając ranking stronie, nie do końca są oczywiste, co jeszcze bardziej utrudnia optymalizację.

Dodatkowo systematycznie wprowadzane i aktualizowane algorytmy, wymuszają konieczność ciągłego uaktualniania wiedzy i jej poszerzania. 

Niestety pozycjonowanie jest coraz trudniejsze. Agencje SEO muszą mocno pracować, aby osiągnąć sukces. Warto pomyśleć o optymalizacji j na etapie tworzenia strony internetowej, by już na starcie budować silną pozycję w sieci, stanowiącą doskonały fundament do dalszych ulepszeń witryny.